Kai och Energijakten

Utforska spelet där ditt barns främsta uppgift är att ladda batteriet! Barnet når olika inställda delmål under spelets gång, som vårdnadshavaren enkelt kan konfigurera. Sätt igång spelet och förbered dig för äventyret!

Ladda batteriet

Spelaren använder Sip2play-muggens sugrör aktiveras spelet, och batteriet börjar laddas. För att höja spänningen kan vårdnadshavaren ställa in olika svårighetsnivåer. Under spelets gång visas bubblor och vågor på skärmen, vilket förhöjer upplevelsen.
Bild som visar användning av spelfunktionen för att justera målvolymen för vätskeintag. Spelet anpassar sig dynamiskt i realtid, och när spelaren når slutmålet i spelet, har också målvolymen för vätskeintaget uppnåtts.

Välj vilka steg

Sip2play-muggen fungerar som en spelkontroll där användaren laddar batteriet genom att suga i sugröret. Välj upp till fyra steg för Kai och Energijakten, som visas som olika nivåer på batteriets sida. Denna unika interaktiva mekanism gör spelupplevelsen engagerande och fängslande. När batteriet är fulladdat ökar även målvolymen.
Så här fungerar Sip2play-muggen
Bild från spelet Kai och Energijakten som visar spelet där ditt barns huvudmål är att fylla upp batteriet

Automatisk målvolym

När batteriet är laddat innebär det att den angivna målvolymen för vätskeintag också är uppnådd. När användaren lyckas ladda batteriet helt, justerar systemet automatiskt upp målvolymen något. Eftersom en spelsession bara varar några minuter, är det enkelt att integrera detta spel i den dagliga rutinen.
Läs mer om kontrollpanelen

Innovativt och lekfull!

Spelets unika sätt att engagera individer med lek gör Kai och Energijakten till ett idealiskt verktyg för att öka intaget av vätska eller energi. Tillsammans med Sip2play-muggen deltar spelet i en studie vid Örebro universitet, som undersöker spelets effekt på långsiktiga beteendeförändringar genom dess engagerande audiovisuella stimuli. Detta lyfter spelets roll som en innovativ lösning inom hälsobeteenden.